Indiskt

Oj, jag tror jag åt för mycket. Burp. 
 
Hittade på en indiskinspirerad gryta till middag, med sista lammbogen som var kvar i frysen. Skar upp den till grytbitar som jag brynte på och lade i en gryta tillsammans med rotselleri, lök och morötter. I med vatten, buljongtärning, lite röda linser och tandoorikrydda och sen fick det puttra på. Funderade på vad vi skulle ha till. Ris? Jo, det fanns ris hemma men inte var det mycket inte. 
 
När vi skjutsade Haqvin till Sundsvall i söndags åt vi ute på en indisk restaurang som heter Curryhouse. Jättegott var det. Det stället kan jag rekommendera. Och då åt vi naanbröd. Det är ju gott till gryta. Jag kanske ska baka det? Att jag höll på med ett buljongkok på bogbenet samtidigt, förutom grytan alltså, gjorde väl inget? Ju mer man kockar desto mera soppa. Eller nåt.
 
Ju mer man lägger till desto längre tid tar matlagningen, så är det och det är nåt jag glömmer bort ibland. Men jag är ju sån att antingen orkar jag ingenting eller så kan jag göra tre saker i taget. Minst.
 
Middagen blev sen men gott blev det. Inte lika gott som på restaurangen men helt ok. Enda problemet är att nybakat bröd är så jäkla gott. Jag åt alltså för mycket och nu ligger jag här på soffan och jäser och funderar (trots allt) på indisk mat. Jag måste leta fram lite recept känner jag. Nu hittade jag bara på, med tandoorikrydda och lite extra chili för sting. Men hur lagar man indiskt egentligen? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0