Nytt och coolt

Jag fick ju presentkort på Butik New Me (fd Dress like Marie) i födelsedagspresent och jag hade nästan glömt bort att jag hade lagt undan ett plagg där. Jag hade tänkt på det ända sen jag provade det när jag var där efter jul och kände att jag ville nog ha det ändå. Skrev och bad M lägga undan det om det fanns kvar. Det gjorde det. Men det var den veckan jag var sjuk och då kunde jag ju inte gå dit. Veckan efter var det full aktivitet med tacos och badtunna, kvällsmöten, tårtbakning och dubbla födelsedagar. 
 
Men nu i veckan tog jag mig själv i kragen och gick till butiken. Och den fanns kvar! Tänkte kanske att hon hade gett upp hoppet om mig och hängt ut den i butiken igen men nejdå, hon plockade fram den åt mig när jag kom dit.
 
Undrar ni varför jag skriver "plagget", "det" och "den"? Jo, ser ni, jag vet inte vad jag ska kalla plagget för annars. I texten till fotot där jag såg det första gången så stod det "haremsbyxa". Fast när man har det på sig så känns det mera som en kjol. Visst är den frän!? Försökte få fram på fotona hur den är skuren. Hoppas ni fattar. Tillsammans med det svarta linnet jag har på bilden ser det nästan ut som en långklänning. 
 
 
Jag köpte ett par leggings att ha under också. Dom syns inte så bra på dom här bilderna men kolla på senaste fredagsfotot, där syns dom bättre. Leggingsen är i mesh så dom blir inte alls för varma att ha under (min stora skräck just nu är att vara för varmt klädd) och dom är mönstrade och färgglada och blir en snygg detalj när dom sticker fram ur slitsarna. Coolt!
 
Jag kommer att vara så snygg i sommar att jag inte kommer att våga tilltala mig själv.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0