Lakritskvinnan rapporterar: 8 km längdskidor

Jäklar anamma vad bra det gick att åka skidor idag!
 
Var det fästvallan jag drog på innan jag åkte?
Var det för att jag åt ägg till frukost? 
Var det Vasaloppet som inspirerade? 
 
Jag kände mig glad och stark. Ok, lite inspirerad av Vasaloppet var jag nog för jag stakade mycket mer än jag brukar. I vanliga fall stakar jag mest när det går utför men nu gjorde jag det på släta marken också. I alla fall i korta intervall för jäklar vad det tog på axlarna. Hur klarar dom att staka sig igenom ett helt lopp? 
 
Nu jäklar ska det åkas skidor framöver, så länge det finns snö kvar! Och imorgon är det dans! Jag som inte varit på dansen på två veckor, jag längtar. 
 
Tätare rapportering från Lakritskvinnan kommer det också att bli framöver har jag bestämt. Jag känner mig peppad. Det måste vara vårljuset som gör det. Eller så är det endorfinerna efter skidåkningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0