Heja heja!

Det har snöat till och från hela veckan och det är så vintrigt och fint ute. När man var på väg att ge upp hoppet om vintern och hade börjat tänka att det lika gärna kunde bli vår - då kom snön minsann. 
 
Igår sken solen och snön lyste vit på marken. Då vill man vara ute. Då vill man - ja, man vill ju åka skidor så klart! Undrar om nån kört upp spåret? Jag chansade. Drog på mig skidkläder och pjäxor och tog skidor och stavar och gick till Plassen. 
 
Spåret VAR uppkört. Jättefint var det. Men det gick trögt i början då det är flackt uppför. Det är bara en vecka sen jag låg för ankar i influensa. Det var bakhalt och det gjorde ont i armarna att ta i. Jag fick peppa mig själv: "Det är ju det här du vill! Åka skidor! Heja! Snart blir det utför!"
 
Och det blev det ju. Då gick det bättre. Inte jättefort men bättre. Och jag har ju inga höghastighetsambitioner med skidåkningen. Jag vill åka skidor helt enkelt. 
 
Körde bara ett varv. Huvudet var sugen på ett varv till men kroppen sa ifrån. Kanske bäst att ta det lugnt i början. 
 
Idag ska jag åka två varv. Nu har solen kommit fram ur molnen och spåret ropar på mig hör jag. Men först ska jag se på målgången i Vasaloppet. Heja heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0