Så snygg!

Igår slutade jag klockan fyra. Då bytte jag om från arbetskläder till piratjeans och turkosmönstrad topp, satte mig i bilen och for till Sollefteå. 
 
 
Jag svängde vänster i rondellen och samma sak i nästa rondell och sen höger mot Ö-vik. Framme i Multrå möttes jag av den här gamla bekantingen. 
 
 
Jajamän! Mia har öppnat eget igen. Och jag hade lyckats hitta en kvällstid. För "klipp och kreativ färg". Nu skulle tanten bort!
 
Vi diskuterade och vi resonerade. Sen klippte hon. Så diskuterade vi lite till - och sen blandade hon färg! Eller "färger", i plural, ska jag väl säga.
 
 
Bort med mr Spock! Fast nog är det ändå lite Star Trek över det hela? Dock är det ju bara en del av förvandlingen. 
 
 
Hon fick fixa ögonbrynen på mig också! Snacka om "gör-om-mig"-kväll. Första gången i mitt liv jag färgar ögonbrynen! Har inte känna behov av det förut. Dom har ju varit rätt mörka och markerade av sig själva och på senare år (när dom första grå har börjat synas i dom) har jag fyllt i brynen med ögonbrynspenna. Men nu frågade hon om hon inte skulle fixa dom och jag ba "köööör!" Nå, inte ordagrant men typ. Jag var ju redo för FÖRÄNDRING. 
 
Kolla. Vilken brutta! 
 
 
Mörkare kopparrött i botten och ljusare plus en riktigt knallig orange i lager på lager i luggen. Och så kort nacke och snedlugg! Nu känner jag mig snygg. Jag känner mig läcker. Och ögonbrynen blev inte så tokiga. Ovant vid första anblicken men med brillorna på blev det bättre. Och nu tycker jag att det ser riktigt bra ut. 
 
 
Tänk så snygg jag kommer att vara på midsommar. Och på konserten. Det är bara två veckor dit. Jösses. 
 
Smet in en sväng på Ica Kvantum i Sollefteå innan jag for hem, för att köpa mjölk och lite annat. Hittade tre nagellack i sommarfärger för tio kronor styck. Precis vad jag behöver i mitt liv. Mer färg! Haha. Idag upptäckte jag att nagellacken matchande köksgardinerna. Men det betyder väl bara att både gardiner och lack är i min smak, va?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0