Lakritskvinnan kallar

Jag vill ut och röra på mig men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska välja.
 
- Ska jag packa ner en kaffetermos och gå upp på Snödberget? 
- Ska jag ta ryggan och promenera ner på Hammarn och köpa dom där äggen jag behöver för att göra potatisbullar av moset som blev kvar?
- Ska jag cykla ner och köpa ägg? Fast det blir ingen motion på ditvägen direkt. Jag kanske ska cykla en tur först och sen köpa ägg på hemvägen?
 
Eller så struntar jag i dom där äggen. Ingen vill väl ändå äta pärbullar idag, vi åt ju pannkakor igår. Jag kan köpa ägg imorgon. 
 
Jamen då blir det Snödberget. Jag tror jag ska leta rätt på den andra vägen upp, den som går från skoterleden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0