Heja mig!

Jag sprang nästan 3,5 km idag! Men det gick hackigt när jag kom till pålgårdsbacken. Sprang, gick, sprang, gick. Till slut gav jag upp och gick sista biten hem.
 
 
Svettigt var det också, fastän det var mulet. Jag tycker fortfarande att klänning skulle vara lämplig löparklädsel. Ändå har jag träningstajts från Nike och dom borde ju vara ok men vaddå "materialet transporterar bort svetten från huden"?! Jag blir ju extra svettig och varm där kläderna sitter åt!
 
Men nu har jag bestämt mig. Jag ska köpa korta löpartajts. Jag har inte velat ha det för jag HAR faktiskt komplex för mina lår fast jag gärna vill låtsas att jag inte bryr mig. Men dom är stora. Dom är inte särskilt fasta utan "skvalpar" när jag rör mig. Jag uppskattar träningstajts som håller åt, som mina långa löpartajts som är gjorda av ett stadigt och bra material. Dom blir som en sport-bh åt lår och rumpa.
 
Men jag dör ju i värmen! Skit samma att låren skvalpar. Jag måste få släppa ut kroppen, få svalka när jag tränar. Jag kan inte hålla på och bry mig om hur det ser ut. Jag måste få springa! 
 
Såna här har jag tänkt köpa.
 
 
 
Jo, jag vet - dom är dubbla. Blir inte det varmt då? Jag vet inte. Jag tyckte dom var lite snyggare än bara korta shorts. Och dom är som sagt korta. Jag får svalka. Nu fattas bara klänningen. Men ser ni, jag har hittat en sån också, till bra pris! 
 
Om den lämpar sig att springa i vet jag inte. Jag får väl testa. Den är snygg i alla fall. Grön. Mmm....
 
Springskorna jag köpte är i alla fall suveräna. Det gör inte ont nånstans när jag springer! Efteråt kan jag känna av lite grand i höften, troligen för att jag glömmer att stretcha när jag kommer hem. Och så gör det lite ont i min artrosaxel. Hm, typiskt mig. Vem fan får ont i AXELN av att springa, liksom? 
 
Nå, jag tycker det går över förväntan ändå. Snart är jag uppe i fyra kilometer. Nu ska jag ta och skicka efter dom där kläderna! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0