Hålligång i skogen

Sitter här i soffan och känner mig lat. Det kan jag gott göra. Jag åkte åtta kilometer skidor på eftermiddagen nämligen. Två varv i spåret och det på rekordtid. Jag kände mig SNABB och STARK! Sen ska man inte jämföra min hastighet med någon annans. Det är mig själv jag tävlar mot. Förresten, det är det ju inte heller. Jag ska väl ändå samarbeta med mig själv, va, inte tävla?
 
Jag tänker äta en semla sen. Det är ju tisdag och dagens skidåkning gör att jag får plats med semla i dagens kaloribudget. Jo, jag har börjat räkna igen.... Jag väger mer än vad som är bra för mig. Jag har ont i höger knä, säkert samma skit som i axeln (artros) och rent logiskt borde belastningen på knät bli mindre om jag blir lättare. Dessutom är jag less på att inga byxor passar. Nej, nu ska överskottet bort. Hurra för nysnö och skidåkning! 
 
Inte alltid så lätt att äta rätt heller när man jobbar. Idag var det "restfest!" enligt matsedeln. Det kan ju bli lite av varje, det, kan man tycka. 
 
Det blev varmkorv, potatismos och skärbönor... Va?! Korv?? Vi fick ju korv stroganoff igår! Är det korvvecka, eller? Inte ens vitkålssallad fick vi, det som närmast är standard. Det och broccoli. Broccoli får vi väldigt ofta. Men inte idag.
 
Jag åt två slangar och lite mos och tog om av bönorna. Ändå var jag hungrig när jag kom hem och fick lov att ta en skinkmacka innan jag gav mig ut i skidspåret. Tur jag köpte dom där julskinkorna efter jul och skivade och frös in. Skinka är bra pålägg. Magert och mättande.
 
Åkte skidor i söndags med och igår var jag på latin fusion. Imorgon är jag ledig från jobbet för jag ska in till stan på utvecklingssamtal med Herman och sen ska vi på tandregleringen och höra vad dom tänker hitta på för nåt med honom framöver. När jag ska klämma in motionen har jag inte räknat ut än men det ska väl gå att lösa.
 
Jag ska nog fara på Stadium outlet och kolla på nya träningsskor också. Synd att jag bara har 18 kr på mitt konto. Tänk att man kan bli utan pengar av att jobba.
 

Kommentarer
Postat av: MK

På Järå är det salladsbuffe varje dag, med minst 10 olika saker!

Svar: Bra det. Det har dom nere på Kullsta också. Vi får för det mesta vitkålssallad och så varma grönsaker av nåt slag.
Kvasthilda

2016-02-16 @ 21:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0