Klädprovning

Jag vann! Jag vann ett par strumpbyxor från Dress like Marie! Dom har en adventskalender på Facebook och vissa dagar är det tävling och nu var det tydligen min tur att vinna! 
 
Gick in dit idag efter jobbet och mathandlingen för att inkassera min vinst. Så klart begriper jag att man har såna där tävlingar för att folk ska komma till butiken och att det är svårt att låta bli att kolla på annat när man väl är där - men det är kul ändå att vinna! Fanns gröna, petrol, vinröda och roströda strumbyxor att välja mellan. Mitt självklara val hade varit vinröda men jag tänkte att jag vill testa nåt annat den här gången. Så då blev det roströda istället. Fast jag funderar om inte petrol hade varit snyggt också....
 
Om jag provade kläder? Jajamen! Det var ju inte riktigt meningen eftersom jag inte kan köpa nåt innan jag får lön men jag var medveten om riskerna när jag började. Det finns ju så mycket snyggt och roligt där! Jag provade bland annat en stor, härlig, skogsgrön tröja i tunnstickad ull, med huva och polokrage, eller hur man nu ska beskriva den. Den var nästan skuren som en cape. Under hade jag ett långt rostrött linne med spets nertill som stack fram lite snyggt nedanför tröjan. Tyvärr hade jag dom bruna gamla jobbarjeansen på mig och dom gjorde inte outfiten riktigt rättvisa. Men snyggt ändå. Det var ju det där med pengar då. Jag sa att jag måste vänta till på fredag då jag (kanske?) får lön. "Jag kan hänga undan den om du vill för det finns bara den här plus en lila." Va?! Finns det bara den?! Ja, då fick hon hänga undan den. På fredag ska jag klä mig lämpligare, med strumpbyxor, och åka och prova den igen och bestämma mig för om jag ska ha den eller ej. Plus det roströda linnet som hon också hängde undan.
 
Sen provade jag en kusin till snygga tunikan jag köpte förra gången. Den här kände jag igen från skyltfönstret innan julskyltningen, då tillsammans med "min" gröna kofta med fransar och en slokhatt. På den här gick applikationerna mer åt turkos och den hade inga ärmar. Jag gillar nog egentligen mer när det finns ärmar. Fast resten satt snyggt. Provade också några andra plagg men dom satt inte lika bra eller var inte riktigt min stil. Leggings borde jag egentligen ha provat men klockan började bli mycket och mitt blodsocker gick neråt, trots att jag fyllt på med en skumtomte ur en skål på disken. När jag kom hem kom jag på att jag borde kollat på linnen också. Aaargh! Den som ändå hade ett välbetalt jobb och barn som försörjde sig själv! Fast nu är det ju som det är. Jag får anpassa mun efter matsäcken.
 
Sen funderar jag på när jag i så fall ska använda alla kläder. Fast tunikan och koftan jag köpte har jag använt jättemycket! Köpte dom i början av november och jag hade dom redan på byfesten lördagen efter. Senaste gången var på julbordet. Då var det två andra som också hade tunikan, fast i rött/orange och blått! Tyvärr blev det inget gruppfoto taget. Jag tror ju att gillar man kläderna så använder man dom. Det finns alltid en anledning då. 
 
Det bästa med kläderna i den här butiken, vet ni vad det är? Man känner sig så o-tjock i dom!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0