Testmat

I fredags åt vi hamburgare. Inte så ovanligt hemma hos oss när det är fredag. Vi brukar i stort sett rotera mellan "rätterna" hämtmat, hemgjord pizza, tacos och hamburgare och då räknar jag laxburgare till det sistnämnda. Det är gott och man behöver inte tänka så mycket om man begränsar alternativen.
 
Jag visste att vi hade fyra hamburgare kvar i frysen så det vi behövde på affären var bröd och dressing. Jag köpte både friscobröd och Icas hamburgerbröd med surdeg som jag blivit förtjust i på senare tid. Det blir åtta bröd, det. Och fyra burgare hemma. Hmm. Om jag köper några till kan vi äta lunch dagen efter på samma kalas så att säga. Det är bra.
 
Så det gjorde jag - men jag tänkte nytt och köpte Icas sojaburgare. Och dom var ju riktigt goda. Men vad små dom var. Fem stycken i en påse på 300 gram, det blir 60 gram styck. Hamburgerbrödet såg överdimensionerat ut när jag lade på burgaren. En burgare ska ju täcka brödet, ja, gärna sticka ut en bit! Jag tog och lade på en till. 
 
Betyg: En femma. Helt godkänd. Kan jag tänka mig att köpa fler gånger. Men varför är dom så små? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0