Premiär

Inte har jag väl berättat att jag sprang igen förra veckan? Det blev ju inte så mycket till träning när vi hade besök och sen var det första jobbveckan efter semestern. Men jag kom iväg på torsdagskvällen. 
 
Det var väl kanske 14 grader ute. Inte varmt och inte kallt. Jag bestämde mig för - ta-daaa! Kortbyxor! 
 
 
Det ser ju inte alls konstigt ut. Varför skulle andra tycka det? Jag tror snarare folk som ser mig tänker "vad duktig hon är som springer". 
 
Och sprang gjorde jag. Fyra kilometer! Utan paus! Och det blir en rätt bra bit av pålgårdsbacken. Nej, fort går det inte men det går framåt. 
 
Nästa gång ska jag prova att öka kadensen och springa i 180 bpm. Det är tydligen nån idealkadens och ska vara skonsammast för benen. Jag törs knappt berätta vilken kadens jag har nu......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0