Rödbetsexperiment

I lördags gjorde jag misslyckade rödbetsbiffar. Jag följde ett recept jag gjort förut (fast det är nog säkert 20 år sen) men dom blev jättelösa och konstiga. Jag provade dessutom att steka dom i ugnen för jag är less på matoset som blir när jag steker på spisen. Det måste vara fel på fläkten när det blir så osigt. Det luktar stekt mat i hela huset i timmar efteråt. Eller är det så i alla kök?
 
Kikärtsbiffarna gick i alla fall bra att steka i ugnen. Jamen då vet vi det. Dom smakade precis som dom skulle. Ja, rödbetsbiffarna smakade också ok men konsistensen var hemsk. Som gröt. Nä förresten, stekt gröt hade nog blivit fastare än dom här biffarna.
 
 
Sen gick vi ut i natten och hälsade på lite grannar... 
 
 
Idag är det måndag. Tänkte tvätta några maskiner och skicka in tidrapport och kassakort och sånt och sen hitta på ett eget biffrecept på rödbetorna och potatisen som var kvar och steka dom till lunch men så kom jag på att jag jobbar ju idag. Vilken tur att jag inte börjar förrän klockan 11 annars hade det kunnat bli tokigt.
 
Nå, man hinner mycket när man kliver upp tidigt (det är ju slut på höstlovet). Två långpannor med biffar står nu i ugnen och rapporterna är skickade. Det är bara tvättkorgen som blir lidande av att jag jobbar och den klarar sig nog en dag till utan tillsyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0