Toppen. Not.

Jag vet inte hur jag ska göra med jeansen. Dom är jäkligt stora över rumpan och i midjan. Jättestora alltså. Jag skulle nog behöva byta ner två storlekar för att dom ska sitta bra. Frågan är då vad som händer med passformen i benen? 
 
Kolla här:
 
Dom ser ju hyfsat raka ut i benen, inte sant?
 
 
Men kolla här då, från sidan.
 
 
Dom är ju strutformade. Om jag beställer två storlekar mindre så dom passar bra över höft och rumpa kommer dom säkert att bli så smala att dom sitter åt över vaderna och låren också. Det var ju inte vad jag var ute efter. Jag ville ju ha raka byxor. 
 
Var i helskotta får man tag man raka, vida jeans?
 
Nu har jag fotat toppen också. Fast "toppen" är inte vad jag vill säga om den. Alldeles för blaskig i färgen, jag gillar inte ringningen och den är för kort så den slutar precis där min mage putar ut. 
 
 
Det var ju DÄRFÖÖÖÖR jag skulle sluta skicka efter kläder på postorder.....Detta väntande och så passar det inte, skicka tillbaka och vänta på ny storlek och så passar det i alla fall inte. Det är bättre att fara till stan, ränna i affärer och prova kläder och bli less att inget passar, prova en ny storlek på en gång, ta en fika eller käka mat, handla annat man behöver och så har man fått en utflykt och haft lite trevligt på köpet. Varför kan jag inte lära mig det en gång för alla?
 
Jag tror jag skickar tillbaka både jeansen och toppen. Om ingen vill prova dom och köpa av mig dom förstås? Men det får ske IDAG. Jag tänker skicka tillbaka dom i kväll när jag ska på Hammarn och hämta Herman. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0