Tant eller tonåring

Jag saknar min gröna kofta. Den halvlånga med liten volang på ärmarna och framkanten. Men den var så sliten så det var hål på flera ställen, därför kasserade jag den. Fast jag minns inte var jag gjorde av den. Kastade jag den verkligen? Ligger den inte ute i nån kasse i ateljén? Den var så grön och fin.... 
 
 
Jag har i alla fall beställt ett par baggy jeans. Från Haléns av alla ställen. Vi får väl se om dom passar på denna icke linjära kropp. En randig topp fick hänga med på beställningen också. Ingenting annat föll mig i smaken. Jag har tydligen blivit väldigt kräsen. Hittar INGENTING som jag vill ha, vare sig på Ellos eller Haléns eller KappAhl eller nån annan "vanlig" modekedja. Indiska däremot, dom har käder i min smak. Färgglatt och mönstrat och ofta med bra skärningar. Hm, dom är väl också en "vanlig" modekedja kanske.....jaja....
 
Klänningen på bilden ovan är från Indiska. Den köpte jag till ett bröllop för några år sen och den är så FIN! Jag triv så bra i den. Påminner mig om min mormors sommarklänningar. Undrar om det finns nåt klänningsmönster kvar efter henne? Mamma?
 
När jag surfade runt efter "baggy jeans" hittade jag bland annat dom här, från Desigual. Visst är dom fräna! Jag blev lite kär i dom, jag. Visserligen är det inte jeans som håller åt det mjuka som en korsett som jag skrev om förut men jag skulle FÅ PLATS i dom. Kanske. Om dom nu finns i min storlek. Nu är dom lite dyrare än vad jag brukar vilja betala för jeans men frågan är om jag ska nöja mig med billigt krafts som inte passar och gör mig irriterad eller om jag ska följa begäret och skicka efter dom och testa? Jag kanske kommer att trivas alldeles ypperligt i dom och använda dom jättemycket och då blir snittpriset per användningstillfälle inte så högt. Det bästa vore förstås om dom fanns i en fysisk butik nånstans så jag slapp skicka efter och jäklas. Finns det några butiker som säljer Desigual?
 
 
Ett plagg jag velat ha länge är en skinnjacka fast jag vet inte vilken stil och vilken färg det ska vara. Nu är det förstås VÄLDIGT modernt med skinnjacka, speciellt bland damer i min ålder så då tappar jag lusten lite grand. Jag vill ju inte se ut som en kopia av alla andra. Jag vill se ut som jag.
 
Jag tror inte jag ska ha en svart. Fast det kanske beror på modellen? Jag har faktiskt en svart skinnjacka men den är köpt i början på 90-talet och lider av sviterna av den tidens mode: pingvinärm och oversize. Plockade fram den när vi hade "hårdrocksrfredag" på mitt förra jobb. Jo, brallorna är också från den tiden. Märligt nog passar dom, fast jag väger säkert 20 kg mer på den här bilden än när mamma sydde dom. Det säger en del om passformen på byxor nu och då. (Säger hon som suktar efter "haremsjeans"!)
 
 
Ja, rock chic är ju snyggt. Fast jag tror inte att det är jag riktigt. Jag är nog mer bohemisk i min stil. Så vad har man då? Brun skinnjacka? Jag har faktiskt en brun skinnjacka också, som jag fått efter mamma. Hon använde den när jag var liten. Fast den är tvärtom mot den svarta skinnjackan - den är fruktansvärt smal och slimmad. Jag måste nog gå ner 20 kg och dessutom göra mig av med mina armmuskler om jag ska kunna ha den. Däremot passade den alldeles utmärkt till mitt fotoprojekt på konstskolan. Det enda som inte är äkta 70-tal är håret. Åsså jag då. Jag är ju faktiskt ett par år äldre än Volvon.
 
 
Fast jag är tveksam till brunt skinn också. Jag är ju brunhårig när jag inte färgar kalufsen, kanske det blir för lite kontrast om jag ska ha en brun jacka? Suck, det verkar ta tid det här. Jag får väl fortsätta att leta. Om ingen har nåt tips förstås? Vad ska jag ha för jacka? Var hittar man snygga skinnjackor som passar en medelålders tant som inte vill se ut som vare sig tant eller tonåring? En jacka som ser ut som jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0