Vi cyklar runt i världen

Är så inne på vad som ska hända på lördag så jag trodde det var fredag idag. Men det är en dag till kvar. Vad som händer på lördag? Jo, det är cykelfest igen. Och ni kan tro att mathjärnan går varm nu (mathjärna = ärthjärna?)! Vad ska jag hitta på att bjuda på? Undrar vad vi kommer att få? 
 
Nähäpp! Här avslöjas ingenting i förväg. Ni får varken veta vad jag ska laga eller om vi har förrätt, varmrätt eller efterrätt. Det kan vara nån cykelfestspion som läser här! Det är roligare om ingen vet nåt. 
 
I fjol hade vi förrätten: http://aliaskvasthilda.blogg.se/2014/may/brod-och-skadespel.html
 
I år ska jag ta det lugnare med drickandet. Jag gillar inte att vara trött och seg och ha huvudvärk dagen efter. Fast det är lätt att ha ambitioner. Sen när man hamnar hos trevligt folk som bjuder blir det lätt att man häller i sig för mycket. Och vi ska ju äta på tre ställen. Men jag ska tänka på det.
 
En extra tröja ska jag ta med mig också för fy farao vad kallt det var att gå hem i fjol! Jag frös och frös och frös. Usch! Annars vet jag inte riktigt hur jag ska klä mig. Vad hade jag ifjol, tro? Har för mig att det var mina beigerandiga byxor och gula blusen med blommiga koftan över. Och så dom turkosa gympadojjorna. Man får väl invänta dagen och se vad det är för väder. Risken finns att det blir extratröja redan från början i år om man ska gå efter det väder som har varit i veckan.
 
Det är ju nationaldagen dessutom. Betyder det att man bör ha en svensk flagga på cykeln förutom ballongen?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0