Lågtryck både här och där

Nu sitter jag här i soffan igen under filten, istället för att vara ute och gå eller springa eller nåt annat aktivt. Men det blåser kallt ute och jag är trött och har ont i axeln. Denna förbaskade axel som nu gör ont hela tiden. Jag har i alla fall fått en tid hos sjukgymnasten nästa vecka så jag hoppas på hjälp till bättring. 
 
Var förresten till läkare förra veckan för att diskutera blodtrycksmedicin och trötthet. Denna förbaskade trötthet som jag dras med. Jag misstänkte biverkningar av enalaprilen eftersom jag dessutom har haft yrsel när jag rest mig och även när jag stått upp en stund. När vi tränar med kören till exempel.
 
Blodtrycket låg nu på 125/80. Det är ju ganska lågt, det. Så pass lågt att läkaren tyckte att jag istället för att testa nån annan medicin skulle sluta helt och sen komma tillbaka efter fyra veckor och testa blodtrycket igen. Ja, tack, sa jag! Jag fick även lämna en massa blod på labb för dom vanliga kollarna: hb-värde, socker, sköldkörteln mm men L ringde dagen efter och meddelade att jag är "laboratoriefrisk". Är det sig inte likt så säg.
 
Men det är så klart bra att jag är frisk. Vad jag ska göra åt tröttheten vet jag däremot inte. Sova mer? Ja kanske. Det blev lite senare än vanligt igår. Syster E med familj kom hit på väg norrut och skulle övernatta hos Lillens. Det blev mat och sen surr hela kvällen så klart. 
 
Idag började jag sju och ingen att skjutsa till bussen så en liten sovmorgon blev det ju men jag har nåt vagt minne av att jag vaknade och gick på toa i natt. Det vore ju bra om man fick sova hela natten utan avbrott.
 
Maten kan ju också påverka tröttheten. Denna förbaskade mat som man ska ha varenda dag. Ikväll blev det pannkakor, nåt vi faktiskt inte har ätit på hela fyra veckor! Jag har inte direkt saknat det heller. Känner hur dom ligger som betong i magen. Till lunch på dagis fick vi en helt ok köttfärssås men makaronerna var degiga och vitkålssalladen hade dom rivit ner grön paprika i. Huvva. 
 
Nä, uppryckning för bövelen! Nu ska jag leta fram latin fusion-spellistan på Spotify och ta mig en svängom här hemma. Sen ska jag sätta mig och planera våra framtida middagar. Jo för det ska jag! Nu är jag less på det här gnället. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0