Fyndfredag

Herman hade tid på habiliteringen i fredags och medan jag ändå var i stan passade jag på att stämma träff med några av konstkompisarna. Av nostalgiska skäl tänkte vi fika på Kupan eftersom det var där vi fikade när vi målade väggarna i Medborgarskolans lokaler.
 
Dock hade jag lite tid på mig innan vi skulle träffas och det var marknad på torget. Klart jag måste kolla där. Köpte bröd, en kavring och en levain med surdeg, och getmese och en mögelost. Jag som ska hålla i pengarna den här månaden, hmm.... Men jag motstod både honung och havtornsmarmelad för att inte tala om en marmelad med blåbär och konjak. Ja, man fick provsmaka, så klart. Mmmm, vad god den var! Kan tänka mig den på en god ost. Men det får bli en annan gång, kanske.
 
Efter att vi hade fikat och pratat en massa på Kupans fik, gick vi en vända bland kläder och prylar. Jag hittade en hel hög med kläder som jag var tvungen att prova. Och nästan allt passade!
 
Voilá! En västklänning! Fast jag måste dra in magen för att den ska sitta bra. Och jag som inte brukar köpa kläder som är för små för att "jag ska gå ner i vikt så att den passar". Men den här köpte jag. Och jag SKA gå ner i vikt så den passar bättre, det bestämde jag ju innan jag hittade klänningen.
 
 
En brun topp med grönt mönster och en jacka/kavaj i brun stretchtwill. 

 
En riktigt snygg kavaj.
 
 
En topp i mesh med sammet på. Ni får ursäkta att bilderna är lite småsuddiga, jag vet inte vad det beror på. Kameran ville inte riktigt idag. 
 
 
Jag köpte även en bok och så tre ljusmanchetter (som skall demonteras och användas i häx- och änglatillverkningen). Allt detta betalade jag 194 riksdaler för. Kläderna känns i stort sett oslitna. Snacka om fynd.
 
Genom att handla på Kupan har jag åstadkommit rena Kinderägget: jag har sparat pengar åt mig själv, jag har bidragit med pengar till Röda Korsets verksamhet och jag har sparat lite på miljön genom att köpa begagnat. Och så blev jag lite snyggare också.
 
 

Kommentarer
Postat av: syster yster

Västklänningen är jättesnygg på dig :-)

Svar: Ja den var som sydd för mig (eller en lite mindre mig då).
Kvasthilda

2014-10-03 @ 10:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0