Undercut och hippie chic

Nähä, det var ingen som hade nåt förslag på frisyr åt mig tydligen. Inga kommentarer på gårdagens inlägg. Nåja, jag väljer ju ändå den frisyr jag själv vill ha. Funderar ändå på en undercut för jag gillar kontrasten mellan långt och kort. Inte exakt som på bilderna men visst är dom snygga?
 
   
 
Vilken konstig dag det blev igår. Efter frukost blev jag konstig i magen, oerhört trött och ledsen(??). Fick lägga mig en stund på soffan och blunda. Blev ändå inte riktigt mig själv och efter lunch gick jag och lade mig igen och somnade. Vaknade halv tre. Jösses. Jag behövde tydligen sova. Sen var jag piggare men fick en lätt huvudvärk, migränliknande fast som sagt inte särskilt stark. Men jag mådde illa när solen sken mig i ögonen när vi åkte mc en sväng på kvällen och när vägen var skumpig. Idag när jag vaknade (sovmorgon idag!) så kändes det bättre men nu är det lätta illamåendet tillbaka. Känns inte riktigt som magsjuka, snarare som jag är bakis. Mycket märkligt. Jag får ta det lugnt idag.
 
Tror jag ska gå ut i ateljén. Jag är sugen på att sy nåt åt mig själv. Tycker det fattas en långkjol i min garderob. Har sett det på andra och det ser så somrigt och luftigt ut. Det ska vara en modell som är lätt utställd, inte som ett långt rör. Ja, det finns säkert kjolar att köpa men på min kropp kommer dom flesta långkjolar att släpa i backen och det var inte riktigt vad jag var ute efter. Dessutom VILL jag sy. 
 
Nåt sånt här tror jag. Ja, den här var jäkligt snygg. Fast jag vill nog ha en enfärgad. Det här mönstret hittade jag på fagert.se. Men jag vill sy NU, inte vänta på att nåt mönster ska komma med posten. Ska se vad jag har i gömmorna. Nåt gammalt kjolmönster finns väl som man kan anpassa efter nutida ideal. Hoppas jag har nåt tyg som passar också. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0