Jaha, det blev visst ett till inlägg om mat.......

 
Gaaaah! Jag är så trött...... 
 
Fullmåne, vårljus kväll, hög på körsång - whatever! Klockan var nog över elva innan jag somnade igår. 
 
Inte vart det nån promenad till kören heller. Maten var som vanligt klar kvart i sex. Hur är det möjligt?? Jag hade ju planerat! Maten behövde inte ens lagas, bara tinas i micron. Fast det tar tid att tina djupfryst lasagne. Jag borde ha stoppat den i micron redan innan jag for och handlade och hämtade Herman. Eller varför inte i vanliga ugnen? Jag åt middag och sen var klockan sex. Jag tog bilen. Att stressa för att hinna med att promenera för hälsans skull - nä det blir ju plusminus noll i slutändan. Jag valde välbefinnandet före stressen. Jag tror ändå det går åt lite kalorier av körsången, jag är alltid hungrig när jag kommer hem därifrån. Hälsosamt är det i alla fall!
 
Nästa tisdag ska vi förresten sjunga på Helenes Fik & Musik i Bispgården. Alla är välkomna att komma och lyssna (och sjunga med). Halv sju börjar det.
 
Blev bjuden på lunch igår, på Hotellet. Där har dom salladsbuffé (ni minns väl vad jag skrev igår?) med både sill och ägghalvor.Sill, mmm!! Gott och nyttigt. Och så oliver förstås och morötter och marinerade champinjoner och...... Ja, det var mat också så klart. Helstekt kotlettrad med rotfruktsgratäng och nån sås. Gott men lite utslätat i smaken på nåt sätt, tyckte jag. Fläskköttet är sött och rotfrukter är söta, det blev liksom ingen kontrast. Rätten hade behövt lite mer sting.
 
Undrar om det inte blir sill och ägg till lunch idag. Vi har en burk inlagd sill i kylen. 
 
På tal om mat - på lördag ska vi på cykelfest. Trerätters på tre olika ställen, med sex olika par och avslutning med galej på hotellet. Spännande! Vi vet bara vad vi ska göra och när, resten får vi veta under kvällen. Jag gissar att vi kommer att bli mätta i alla fall och att det blir trevligt. Jag tänker inte berätta här vad vi tänker bjuda på (det kan ju vara nån som ska till oss som läser bloggen) men jag lovar att berätta efteråt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0