Men kom igen!

Den där sommarutmaningen som Lakritskvinnan kom dragandes med, jag undrar hur det blev med den. Först åkte vi till Turkiet och sen blev jag förkyld och så har det varit kallt och regnat och......
 
Nåja. I Turkiet promenerade vi en del varje dag även om det kanske inte var långt. Simmade gjorde vi ju faktiskt också och en morgon var jag ute och sprang innan frukost. Jo, det är sant! Men när vi kom hem blev jag förkyld som sagt. Hosta hosta harkla. Då ska man inte träna. 
 
Men nu då? Nu har ju hostan nästan gått över, sjukdomskänslan är definitivt borta och solen skiner och det är över tio grader ute, ja till och med varmt. Det finns inget att skylla på förutom Latmasken och han ska vi väl ändå inte lyssna på?
 
 
Nä, det handlar inte om att vara duktig på nåt sätt. Det handlar om min hälsa. Kolesterolvärdet, blodtrycket, VÄLMÅENDET, för tusan! Nu när jag inte går på styrketräning regelbundet protesterar kroppen och rätt vad det är hugger det till i ryggen, axlarna känns onda och stela och jag är mycket tröttare än i våras. Mycket mer LESS. Min kropp vill ha smidighet, rörlighet, styrka och ENDORFINER! Behöver jag säga att jag väger mer nu än i våras? Så här kan vi inte ha det.
 
Hur löser vi det här då? 
 
Ja, det är väl inget att diskutera. Bara fortsätta sommarutmaningen där jag avbröt den. Kör man i diket får man se till att ta sig upp på vägen igen. Idag blir det skidspåret. Gå lunka löp som det brukar heta. Sen blir det bonuspromenad till kören ikväll eftersom Passathel**et fortfarande är trasigt. Javisst ja, jag ska byta däck på Volvon, fick inte lös bultarna i helgen. Jamen då har vi dagens styrketräning klar då! 
 
Nu kör vi! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0