Turkos

Kollar på kläder. Skulle vilja ha åtminstone några nya toppar, kanske en huvtröja eller jacka. Nåt somrigt. Tycker det är svårt att hitta nåt jag gillar. Funderar vilken stil jag har. Hur brukar jag se ut när jag har kläder som jag känner mig som mig själv i?
 
Kanske det är så att det jag gillar inte är modernt? Vore inte första gången i så fall. 
 
Försöker framför allt undvika brunt för det är ingen sommarfärg tycker jag. Ja grönt gillar jag, det vet ni, men kanske jag skulle haft nåt helt annat? Den här var fin tycker jag. Finns på Haléns. Turkos har jag haft som accentfärg ett längre tag nu. Mina naglar är oftast turkosa. Men en hel huvtröja? Lade ut en fråga på Facebook igår och fick bland annat svaret att jag som är så färgstark skulle visst passa i den. Ok då! Jag testar!
 
 
Tänk den med en långkjol. För ungdomligt? Nä nu får jag sluta larva mig. Jag får klä mig som jag vill. Såg den här sidan på Facebook idag:
 
http://mic.com/articles/92651/18-empowering-illustrations-to-remind-everyone-who-s-really-in-charge-of-women-s-bodies
 
Viktiga budskap (och otroligt snygga teckningar) om att det är jag som bestämmer hur jag ska se ut. Jag ser inte ut för andras skull. När jag bläddrat ner en bit kom det en som handlade om hårfärg. 
 
 
Och jag som funderade om jag ska färga mitt hår rött igen eller om jag ska ge fan. Så klart det ska bli rött igen!! Men det känns väldigt ofriserat just nu och jag fick ingen tid för klippning förrän den 22:a och då är frågan om jag ska färga hela innan dess eller bara fräscha upp det med färgbomben. Färgbomben tar ju tyvärr bara på det som redan är färgat. Dessutom har det ju blivit sommar och sol. Dom röda pigmenten bleks fort bort i solen. 
 
Sen är frågan (nu igen!) vilken röda färg jag ska ha. Den här finns på Ica. Den är väl rätt bra va?
 
 
Fast jag kan tänka mig rödare också. Suck. Att det ska vara så svårt? Det är ju bara hår. Men jag har ingen lust att färga hemma och så blir det för mörkt och jag vantrivs och måste gå till frissan i alla fall. Jaja, jag kör väl i färgbomben ikväll då! 
 
Det var ju faktiskt kläder och stil det skulle handla om, inte hårfärg. Fast det är ju också en del av stilen förstås. Det är skillnad på långa bruna vågor och kort rött spret. Jag har haft båda fast det är längesen jag hade det förstnämnda. 2006 klippte jag av mig långhåret. Fast då hade det inte varit brunt på väldigt länge.
 
 
Nähä, nu ska jag skicka iväg beställningen till Haléns så jag kan resa på rumpan och göra nåt annat. Gå ut i solen till exempel.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0