Lakritskvinnan slår till igen

Lakritskvinnan tittade in en sväng imorse när jag satt med mitt kaffe och inte var sugen på nån frukost (va?!). Hon fick mig att dra på träningskläderna och ge mig ut och springa 2 km, göra 50 situps, 20 armhävningar och 5 burpees. Det var inte illa. Oj, vad hände liksom. Jag är fortfarande förvånad.
 
Fast springa och springa, lufsa är nog det korrekta ordet. Men det duger åt mig. Jag har KOMMIT IGÅNG. Yes! Vaddå? "En gång är ingen gång"? Nä en gång är faktiskt MER än ingen gång, så det så! 
 
SEN var jag sugen på frukost. Det blev äggröra, yoghurt med honung och några överblivna jordgubbar från igår. Och mera kaffe.
 
 
Det här är banne mig den godaste yoghurt jag har ätit! Men varför dom måste ha gamla gubbar och gummor på yoghurtförpackningarna förstår jag inte. Var det inte kefir man skulle äta för att bli gammal? Eller är det kanske en ekologisk gubbe som står bredvid kossan?
 
 
Endorfinerna studsar runt i min skalle. Svammel svammel. Tjohej! Nähä, nu måste jag ta och fixa matdosa så jag har nåt att äta på eftermiddagen. Det var egentligen bra att det blev sen frukost idag. Igår åt jag normal tid så när jag kom till jobbet klockan 12 hann jag bara jobba nån timme så var jag hungrig igen. Diskussionen om soppor som vi hade gjorde ju inte saken bättre! Det var inte bara jag som beklagade mig över ökad aptit.
 
På tal om nåt helt annat: Kläderna från Haléns kom förra veckan. Jackan passade utmärkt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0