Men det här var ju inte bra!

Rotade i frysen efter ett paket älgfärs. Tänkte steka upp den och använda en del till kvällens pizzabakning. Men jag hittade ingen färs. Har vi gjort slut på älgfärsen???
 
Det verkar inte bättre. Eller sämre kunde det förstås vara, vi har uppenbarligen varit duktiga att använda det vi har hemma eftersom den är slut. Men jag som just bestämt mig för att inte köpa kött på affärn! Hur löser vi detta?
 
Hittade till slut en burk tacofärs. Kvällen är räddad. Men sen då? Ja, det finns stekar kvar och grytbitar och kanske kokkött, jag kollade mest efter färspåsar idag. Så köttlösa är vi inte. Men köttfärslösa uppenbarligen.
 
"Linsfärssås" funkade i lasagne men hur få till fredagstacos utan älgfärs?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0