Lakritskvinnan är återfunnen!

Plötsligt var hon bara där igen! 
 
 
I måndags ett kämpigt crossfit-pass med 4 stationer, 2 övningar på varje 2 X 45 sekunder där både upphopp och burpees ingick, sen avsluta med ett tabatapass för magen och sist en konditionslåt som vi fick välja. Det blev Tingaliin - alltså ännu mer för benen. Jag fick kramp i vaderna efter halva låten! Men sen när man varvat ner och stretchat kändes man nästan redo för ett nytt pass. Märkligt vad fort man återhämtar sig.
 
Igår var det ingen kör så då passade jag på att gå på latin fusion. Jäklar vad kul det är! Dansa och svänga på rumpan och försöka hänga med i alla steg och armrörelser. Träning för alla delar av kroppen plus hjärnan. Och svetten den rann. Vi avslutade med en bollywood i rasande tempo. Skitkul! Det är så synd att det krockar med kören annars hade jag gått varje vecka. 
 
När jag kom hem var jag mjuk i alla leder och trött i benen och svettig och glad! Jag räknar med saftig träningsvärk i eftermiddag, speciellt i vader och axlar. 
 
Sen har jag även lyckats promenera dom här två dagarna, fastän jag vetat att jag ska på träning på kvällen! Annars har det varit lätt att välja bort det. "Äh jag ska ju träna i kväll, jag behöver inte promenera". Men nu har jag tänk att jag går ut bara för att det är skönt att vara ute.
 
Igår klev jag av den vanliga stigen strax ovanför vårt hus och gick åt vänster istället. Hittade en annan liten stig som jag följde, kom ut nertill på hygget istället och där såg jag nästan ända upp till Colldéns. Så kom jag fram till bäcken som slingrade sig fram i ett hav av lummer. Jag tror aldrig jag sett så mycket lummer nån gång! Jag följde bäcken en bit uppåt, hittade stigen som går ner från Colldéns och följde den upp. Där satte jag mig och drack kaffe. Sen gick jag hem. Inte blev det nån långpromenad men det var solsken och det var trivsamt att traska omkring i skogen. Ett svampställe hittade jag också fast trumpetsvamparna var mjuka och "övermogna" men jag ska komma ihåg platsen till nästa år. 
 
Jag borde väl ha vilodag idag eftersom jag tränat två dagar i rad men en kaffe på skogen blir det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0