Nymålat

Det blev hårfärgning igår. Jag frågade rörmokaren och det var länge tills han skulle börja skruva inne så det var bara att elda. 
 
Bra blev det också. Inte knallrött utan en fin rödbrun färg. Blev lite mer drag framtill i luggen, förmodligen beroende på dom gamla slingorna som var kvar. Eller så var det för att jag lade på färgen först där. Färgmedlet är uppdelad i två flaskor framkallningsmedel och en tub färg, man ska alltså tillsätta halva tuben i en av flaskorna. Men eftersom mitt hår är så kort och jag är snål just nu tog jag en halv flaska och en fjärdedel av tuben och blandade i en liten glasslåda (frissan har sagt förut att jag kan göra så, så det så....). Dumsnål kanske, det räckte preciiiis till hela håret, fick kamma igenom allt flera gånger för att vara säker på att det var färg överallt. Men det gick bra. Den här gången. 
 
Svårt att få rätt färg på fotot men jag är nöjd med resultatet. 
 
 
Och jag målade naglarna också! Favoritnagellacket - turkos!
 
 
Trevligt att få piffa upp sig lite. Samla krafter. Idag blir det kroppsarbete igen. Rörmokaren behöver komma in längst in på vinden i förrådet för att kunna sätta in ett expansionskärl till pannan. Det innebär att jag måste röja där uppe. Det är nånting jag har gruvat mig för länge. Det är SÅ mycket grejer där! Men återvinningen har öppet idag med, sicken jäkla tur va? Det är bara att ta tjuren vid hornen och sätta igång. Blä...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0