Premiärtur

Nu har jag cyklat! Först gjorde jag som barnen, tokcyklade runt på vägarna i byn. Runt och upp och ner och hit och dit. Sen kom jag på att jag kunde cykla vägen och svänga in vid skidspåret, det är ju riktigt väg där. Cyklade upp till postlådan och skrev mitt namn och sen fortsatte jag vägen uppåt tills jag kom dit där skidspåret svänger in på hygget. Hmmm, det ser ju inte så tokigt ut.... Lite stenigt kanske....? 
 
Jag gjorde det. Jag svängde in på stigen. Ja, jag kom en bit i alla fall, sen blev det för knöligt, speciellt som det var uppför också. Körde ner i en grop och slog pedalen i en sten. Skyll mig själv, jag går väl då! Så det blev en liten promenad över stock och sten, ledandes cykeln. Men efter inte fullt en kilometer så vidgades stigen och blev rena autostradan så då blev det cykling igen. Inte så att det var slätt på nåt vis men det funkade att cykla utan att slå ihjäl sig. 
 
Kanske inte brände så många kalorier men kul var det. Och kanske man inte ska ge sig på att cykla offroad första gången man är ute heller. Men det gick ju bra.
 
Kolla, det står ju "all terrain bike" på den, klart man måste ut i terrängen då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0