I feel good!

Ett litet kroppsinlägg måste jag få göra. 
 
Jag vägde mig i söndags morse som vanligt: 75,6 kg. Jag har gått ner exakt 10 kg räknat från när jag vägde som mest! Minus 7,2 kg sedan nyår! 
 
Det känns bra. Fantastiskt bra. 
 
Nu ska jag köpa nya springskor. I torsdags sprang jag skidspåret 3,7 km, med bara ett kort stopp vid brevlådan för att skriva namnet. Hurra vad bra det går! Ja, jo, det går trögt första kilometern (och det var asfaltsväg så det var kanske inte så konstigt), andra kilometern går skapligt men sen - det känns som jag skulle kunna springa i evigheter. Inte trodde jag att jag var en långdistansare.
 
Nu när jag googlat lite på skor har en ny fråga uppstått: Måste man ha trailskor bara för att man springer i skogen? Skidspåret är ingen skogsväg direkt. Inte skoterleden heller. Jag har ingen aning. Jag har sprungit i mina gamla dojjor jag och eftersom jag hatar att springa på väg där det är plant och man ser precis hur långt man har att springa så ger jag mig ut i skogen. Där får man se upp för stenar och rötter och har fullt upp med det istället för att tänka på sträckan. Kroppen får dessutom träna balans och reaktionsförmåga, inte bara ben och kondition. 
 
Dags att hårdköra med kosten ett tag framöver tänkte jag. Efter helgens utsvävningar kan det behövas. Nej, jag satte inte i mig så många kalorier (dom har jag koll på!) men kvaliteten, kvaliteten! Pizza, kams, smör, ost, kakor, tårta, vin, öl, mer kakor, choklad. Är det kalas så är det. Igår åt jag ett digestivekex och två chokladbitar till frukost, haha. Idag blev det en smoothie, med melon, hallon, youghurt, proviva och proteinpulver. Till lunch tror jag det blir nåt vegetarisk. Mycket grönsaker ska det vara i alla fall. Jag funderar på att införa meatless monday. Vi har ju lyckats med fisksöndagarna, kanske det är dags för en ny rutin? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0