Kroppsspråket

Idag blir det nog ingen skidåkning. Det har snöat hela dagen och jag minns hur det gick förra gången det snöat och jag skulle åka skidor ospårat. Jaså, har jag inte berättat det? Förra tisdagen, då det var två plusgrader och nysnö och ja, man kan nog säga att jag plattade till snön, inte åkte skidor. Jag gick i stort sett runt spåret. Det tog dubbelt så lång tid som vanligt och jag var genomblöt av svett när jag tagit mig runt ett varv. Dessutom fick träningsappen spatt och verkade tappa kontakten med gps-satelliterna ideligen. "Session has been stopped automaticly" - "Session resumed" sa tanten även när jag åkte. Och riktigt så långsamt åkte jag inte. Faktiskt. Kanske tanten i appen hade lyssnat för mycket på "Dansa - pausa".
 
 
Tror det blir promenad till sockenstugan sen, med en extra omväg så jag får min dagliga motion. Det är ju KÖR ikväll! Ääääntligen! Igår var jag på måndagsgympan och det känns i kroppen idag ska jag säga. Bra pass! Både styrka och kondition (och koordination). Jag fick även ett hum om hur mycket jag har tränat upp mig med skidåkningen. För att travestera Sean den förste Banan: Benmuskler? Jävla bra. Triceps? Jävla bra. Magmuskler? Inte så bra. Annars är det jävla bra!
 
Ikväll är det latin fusion men då är det som sagt ReMix-dags och det går före. Men på torsdag blir det träning igen. Fläsket ska hållas i rörelse! 
 
 
Ska jag vara riktigt ärlig så har jag ingen lust att röra på fläsken just i detta nu. Jag var till tandläkaren på förmiddagen (ja, det var idag, inte igår) och det tar på krafterna på nåt sätt, att ligga där med käften full med prylar och dom ska meka med ens tand. Men det är klart nu. Hoppas resten av tänderna håller så jag slipper träffa dom mer detta år, i alla fall i tandläkarsammanhang.
 
Nu skulle jag vilja lägga mig på soffan en stund, med benen högt. Har en obestämd värk i huvudet och faktiskt även i låren men den värken vet jag i alla fall vad den kommer ifrån! Fusklunch blev det också. Jag hade bakat fiberlimpor innan jag for till tandläkaren och det luktade så gott när jag kom hem, precis lagom till lunch. Det fick bli macka med kokt ägg. Inte den ideala lunchen kanske men visst, mätt blev jag. Och det var gott. Jag har även bakat enkla rågkakor men dom ska jag låta bli! 
 
Nej, nu ska jag lägga mig på soffan med en kopp kaffe. Säger kroppen det så ska man lyssna på den och göra som den säger. Är det det som är kroppsspåket?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0