Dagens begivenhet: Rotfyllning, del 2

Jag har ont i magen idag. Fast jag ska strax åka till tandläkaren och göra färdigt rotfyllningen så det kan bero på det förstås. Nej, jag är inte rädd för tandläkaren men trevlig är det inte. Risken är stor att det kommer att göra ont i plånboken också. Men i tanden gör det inte ont. Det är bra.
 
Jag får åka skidor på eftermiddagen istället. Igår tog jag en sväng före lunch. Ospårat. Det gick inte så fort men det gick. Dock fick jag ont i högerfoten nästan på en gång. Undrar om jag ska ta och låta nån ortoped felsöka den där foten? Jag har alltid haft problem med den men inte så stora att jag sökt för det. Har fått ont om jag har skor utan bakkappa eller sandaler utan rem om hälen, då trampar jag snett. Har fått ont om jag gått långt på asfalt och inte haft riktigt bra skor. Ont när jag styrketränat. Och nu när jag åker skidor. Fast inte jämnt. Och om det inte gör ont för jämnan så är det lätt att man går och dras med det och tänker "det går väl över". Men tänk om det går att göra nåt åt? På ett enkelt sätt till och med?
 
Nä nu ska jag gå och borsta tänderna. Jag har grundat med ordentlig frukost så att jag inte ska behöva ligga hos tandläkaren med kurrande mage (som jag gjorde sist). Skulle ta ungefär 1,5 timme sa dom. Låter mycket men sist blev det nästan 2 timmar. Ja, ja, det lär väl inte göra ont i alla fall, det finns ju ingen nerv där längre!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0