Lakritskvinnan rapporterar

Det har varit plusgrader i flera dagar nu, i alla fall dagtid. På natten fryser det på igen. Det har gjort att jag inte åkt så mycket skidor. Körde en vända i söndags men spåret var lite halvdåligt så det blev bara ett varv. Jag som köpte nya stavar i lördags, jag vill ju åka! Men det är svårt att tycka illa om värmen även om det är lite tidigt. Det är faktiskt bara februari än, ett litet tag till. Men det ska visst bli kallare igen till helgen. Lite mer skidåkning ska jag nog kunna klämma in innan våren är här på allvar.
 
Lite statistik:
 
I januari har jag åkt skidor/promenerat ca 10 mil
I februari har jag åkt skidor/promenerat 12 mil (och det är några dagar kvar på månaden).
 
Jämför detta med januari i fjol då jag hade en formtopp i skidåkningen: 5,6 mil. Det är inte klokt vad man hinner med när inte jobbet tar tid från en. 
 
Vikten då? Jag återkommer till den på fredag då det är den sista februari. 
 
Jag funderar på att gå på gymnastiken i kväll, det är latin fusion. Ja, det har jag funderat på många gånger, jag vet.... Men det gäller att BESTÄMMA sig. Jag måste göra nåt mer än att åka skidor, annars vet jag inte hur jag ska kunna upprätthålla denna aktitvitetsnivån när snön smälter!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0