Kalasveckan

Tänkte skriva att jag är trött men det har jag visst redan gjort i dom senaste inläggen. Idag vet jag i alla fall vad det beror på. Födelsekalas igår kväll med sen kaffedrickning plus fullmåne. Jag hade svårt att somna, sov oroligt och drömde jättekonstiga drömmar. 
 
Vi struntar i den där förbaskade tröttheten nu och skriver om nåt roligare. Fika till exempel. 
 
 
Blev INGEN smörgåstårta kvar. Det är bra det, då behöver vi inte oroa oss för att räkorna blir dåliga, haha. Jag har längtat efter räkor i flera veckor nu av nån anledning så det var jättegott. Jag kanske har brist på nåt som räkor innehåller? Eller så var det bara räkbrist jag hade. 
 
Kakan på fatet är en "kladdkaka black&white" som jag uppfann ifjol men jag gjorde om den. Jag tog ljus blockchoklad istället för mörk och tillsatte några droppar arrak så kakan smakade nästan som punchrullar när den var klar. Myyyycket god! Fråga gästerna så får ni höra.
 
Nu är det två dagar kvar till nästa kalas. Pust. Herman har dock vuxit ifrån barnkalasen vilket är rätt skönt, jag minns det som rätt stojiga tillställningar. Men firas ska han!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0