Kom och köp konserverad gröt

Nåt man verkligen kan ruttna på är reklamen på Facebook och andra sidor. Ja här på bloggen med (fast själv ser jag inte så mycket av den förstås). Den är riktad också. Anpassad efter ens surfvanor och sökord.
 
Alltså kan det se ut så här:
 
 
Jag skulle vilja se den som har gått ner 12 magfett. Blir det ett stort hål där magen var? Och endast kvinnor? Jag är kvinna och jag har inga problem med magfett. Det är rump- och lårfett jag vill bli av med. Men det har dom tydligen missat. Och det går tyvärr inte att välja. 
 
Ja det är tydligen magfett som man kan bli av med med alla dessa metoder. Typiskt. "Denna enda konstiga mat", undrar vad det är? Jag har aldrig klickat på annonserna. Jag är faktiskt lite skeptisk. Konstigt va?
 
Här är en som också verkar handla om nån diet:
 
 
Men om dom nu faktiskt tappar fem kg på två veckor, hur vet dom då att det är just magfett? Vägde dom bara magen innan? Och varför handlar ALLA annonser om magfett??
 
Så här kanske magfett ser ut:
 
 
Magen är full av kulor som blir mindre och på så sätt blir magen mindre. Typ. Mitt svar på själva frågan är: Ja, det finns ett enkelt sätt att gå ner i vikt. Ät mindre än du gör av med. Då måste kroppen ta av reserverna. Enkel matematik. Men bara för att det är enkelt betyder inte att det inte är svårt. Ett heltidsjobb är det. Men det är som alla andra vanor, det blir lite lättare ju längre man håller på. Och det funkar.
 
Nu har jag installerat ett tillägg till webbläsaren som heter AdBlock. Det tar bort alla annonser, till och med i början på YouTubeklipp. Och det funkar, det också. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0