Endorfiiiiiner!

Men nu har jag gett mig själv en riktig hästkur till humörhöjare: Jag har sprungit! 
 
Promenerade först, en bit av min vanliga runda men istället för att vika av och gå skoterleden neråt fortsatte jag uppåt, mot Labbis. När jag gått två km vände jag och SPRANG hela vägen hem. Liiite vanskligt på vissa brantare partier, tösnö och vanliga springskor är ingen bra kombination, men jag tog det försiktigt och det gick bra. 
 
Du kanske tycker det är fusk att springa utför men det tycker inte jag. Tyngdkraften drar i mig alla dagar så det är inte mer än rätt att den hjälper mig lite i träningen (och jag tog mig upp på berget för egen maskin). 
 
Men träningsappen räknar fel. Den tappar kontakten med GPS-en och genar vilt ibland. Den har varit så här ett tag nu. Vet inte om det är Snödberget som är i vägen, telefonen som är knäpp eller appen som är kajko. Den har ju funkat förut. Kanske ska prova att installera om appen? När jag gick uppför berget tyckte den att jag gått 1,74 km fast det hade det stått ett bra tag så jag visste att jag gått längre. När jag sprang hem mätte appen upp 2,33 km. På samma sträcka alltså.
 
Lite stum i benen kände jag mig efter springturen men jag tror den lösa snön inte bara gjorde löpningen jobbigare (kändes i låren!), den dämpade lite också. Skorna jag tog är egentligen för styva för att springa i men det funkade tack vare snön och  jag ville inte skita ner dom andra dojorna som jag använder på måndags- och torsdagsträningarna inomhus just nu. Får väl köpa nya springskor sen när snön tinat bort för det är väl bara att fortsätta nu när jag har börjat, va?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0