Jag, tant?

Fick två klädkataloger med posten idag. Två tantkataloger. Klingel är den ena och så fick jag en ny som jag aldrig sett förr, "Your look - for less". '
 
Jag bläddrade igenom dom. Ibland kan man hitta guldkorn där man minst anar det.
 
Jaha.
 
Jerseytröjor med hög hals eller krage och knäppning/blixtlås. Raka, utan form. Quiltade västar. Raka och långa. Avsmalnande byxor med "bekväm resår i midjan".
 
Men herregud! Sy kläder som passar istället! Resår i midjan på jeans???
 
Kanske inte katalogen var riktad riktigt till min åldersgrupp men säg att jag hade varit 20 år äldre - betyder det att alla får samma form då? Det var liksom samma modell på ALLA kläder.
 
Jag blir mer och mer less på klädindustrin. Det går ju inte att hitta nåt vare sig på "ungdomsaffärer" eller "tantaffärer"! Antingen ska man vara smal eller så ska man gömma sig, uppenbarligen. Jag kanske är en tant ändå, jag gnäller väldigt mycket nu, inte sant?
 
Var finns butiker med roliga kläder? Med lite passform på, inte "bekväm resår i midjan"? Inga tält, inga polyesterbyxor. SNYGGA kläder! Man kanske inte kommer lika billigt undan som på HM med såna kläder men om man använder grejerna istället för att låta dom ligga i garderoben, ja det måste ju bli billigare i längden. Det är kostnad PER ANVÄNDNING som räknas!
 
Jag skulle vilja ha ett par raka brallor, gärna i nån ylleblandning. Bruna eller mörkgröna kanske, med lite struktur. En kavaj som är insvängd i midjan. Toppar och blusar som är insvängda så dom inte sitter som en säck på kroppen. Roliga färger och mönster ska det vara så klart.
 
Finns det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0