Fyndat på riktigt

Ligger på soffan under en filt och mår inte alls bra. Vaknade med huvudvärk och trött som attan. Konstig i magen är jag och fryser gör jag. Småsnorig också. Hoppas inte det är nån förkylning som tänker bryta ut. Visserligen är jag redan sjukskriven men jag vill väl inte vara förkyld också, det räcker med det andra.
 
Igår mådde jag bra, kände inte att nåt skulle vara på gång då. Var på Hammarn på eftermiddagen, först till doktorn och sen "gjorde jag byn". Nåja, jag lämnade ett paket på Time, fikade på Brödbiten och kollade kläder hos Jensens. Skickade efter byxor för nån vecka sen, från Ellos, och gick efter måttabellen, inte efter vad jag TROR jag har för storlek. Ja när byxorna kom, då var dom alldeles för stora...... Jag ska sluta beställa på postorder!  Morrrrr....
 
"Varför köper du inte på Hammarn?" undrade Mannen. Jo, det är väl lite skillnad på att köpa byxor för 250 spänn och för 600 spänn, kanske? Men ok, om det måste kosta 600 kr för att dom ska passa så, fine fine. Och så var det det där med kvalitet och pris också. Visst, jag kan väl kolla. Sen är det som sagt modernt med SMALA byxor så jag hade inga illusioner om att hitta nåt alls. Men faktiskt, några par som inte var smala fanns det. Tyvärr inga som passade på min kropp men jag hittade en klänning istället.... Typiskt mig. Men klänning är väl bra, jag använder 
dom ju? Så här ser den ut, men inte grå som denna utan med ljusbrunt i mönstret. Det fanns en med blått i mönstret också och jag kollade faktiskt på den också, jag som inte brukar gilla blått. Men den sitter så BRA! Jag får två bröst och en midja i den och det är dessutom lite lite puff på ärmarna och detaljer vid axlarna, nästan som ett ok. Jag ska använda den jag köpte och fundera på den blåa så länge, den var nämligen inget dyr så jag borde kunna köpa två med gott samvete.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0