Rapport från soffhörnet

Halsfluss, sa farbror doktorn. Märkligt eftersom jag inte har några halsmandlar. Ja, jag frågade faktiskt och han sa att ok, det heter väl inte halsfluss när det inte drabbar halsmandlarna men det är samma bakterier. En REJÄL halsinfektion kallade han det. Jo det visste jag ju redan, jag kollade i halsen innan jag for till doktorn. Jag tror gomspenen var dubbelt så stor som vanligt. Inte konstigt jag hade kvävningskänslor och lät som Kalle Anka
(Kajsa kanske). Jag fick penicillin.

Gårdagseftermiddagen tillbringades i soffan. Jag SOV. Hela eftermiddagen. Har vaga hörselminnen att barnen fixade lunch åt sig och att dom åt i saln med tv-n på, bredvid mig alltså. Senare kom mannen hem. Han mådde inte heller bra. Suck.

Idag har vi varit två i soffan. Jag mår i alla fall lite bättre, det är säkert penicillinet som har tagit nacksving på bacillerna och är på väg att kasta ut dom från kroppen. Ont i halsen har jag fortfarande och det ser fortfarande rött och otäckt svullet ut men jag kan i alla fall andas obehindrat idag. Ja det är väl bara att ta det lugnt och vila så att immunförsvaret och dess bundsförvant får göra sitt.

Träningen får ligga på vänt ett tag. Och jag har INTE räknat points igår och idag. Igår fick jag för övrigt inte i mig mycket mer än vatten, coca cola och yoghurt. Idag smakade maten dock bättre så det är väl bara att ta nya tag igen i morgon. Som vanligt!



Kommentarer
Postat av: Hanna Ek

Vilken fin blogg du har! Jag har en tävling på min blogg där du tävlar om ett presentkort med ett värde av 1000 kronor, och tre personer vinner en länking som visas för ca 1400 läsare. Kramar!

2012-03-09 @ 03:21:42
URL: http://hnny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0