Nu börjar allvaret...

Jag har haft ledigt idag - igen! Härligt! Det bästa är nog att slippa kliva upp så tidigt och att ge sig ut på vintervägarna. Men imorgon är det dags att jobba. Suck....

Allvaret börjar på annat sätt också. Jag ska fixa vikten. Nu ska den ner. Jag vill inte ta blodtryckmedicin. Och nu är det PÅ RIKTIGT för igår tog jag "före"-bilder! Nej inte i underkläderna. Svarta strumbyxor och svarta underklänningen. Den är så slimmad att man ser det mesta och man bör se skillnad om och när det hänt nåt. Och NEJ ni får inte se nån bild. Inte nu. Sen. Kanske. Och inte kommer jag att skriva här hela tiden om hur mycket jag gått ner. Sen. När det hänt nåt. Då ska ni få veta.

Inget ångestdeppande över misslyckade dieter heller. Deppar jag så deppar jag i min ensamhet. Bloggen kommer att vara precis som vanligt. Lite av varje: Mat, musik, konst, fredagsfoton, kroppsfunderingar, kläder, vad jag gjort under dagen - precis som vanligt. Nåväl, om jag känner mig duktig kommer jag säkert inte kunna hålla mig från att skriva.... :)

Nu kommer ett sånt tillfälle: Jag promenerade både igår och idag. Igår blev det dock batteritorsk på telefon så träningsappen stängde av sig så det som borde ha blivit drygt 4 km blev bara knappt 3. Ja jag vet ju hur långt jag gått men det sabbar statistiken! Viktiga grejer förstår ni väl!

Kanske bäst att göra kväll nu. Jag borde kliva upp tidigare imorgon och promenera åtminstone en halvtimme. Men det är ju det där "borde" som är så svårt. Före frukost också. Mmmm........borde..........ska.....hmmm..........





Kommentarer
Postat av: Syster Eva

2012-01-03 @ 00:15:49
Postat av: Syster Eva

När man blir äldre är sömnen en viktig faktor. Man kan ju faktiskt gå ned i vikt av att sova rätt.

2012-01-03 @ 00:17:42
Postat av: alias Kvasthilda

Bra tänkt! Jag känner ett starkt motstånd mot att träna på morgonen, alltså borde det vara bättre att sova då och träna på kvällen istället.

2012-01-03 @ 09:24:50
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0