Håll igång i skogen

Nu har jag promenerat en sväng på skogen. En halvtimme blev det, bättre än inget. Kan jag slänga mig på soffan med skapligt gott samvete åtminstone. Igår var det slökväll nämligen, ingen lust att gå ut och anstränga mig. Men man får allt tvinga sig lite också. Sätter man bara igång så kommer belöningen - kroppen fixar endorfiner och man mår bra! 
 
Träffade tre bärplockare uppe på skogen. "Ja vi skulle nog inte bli rika om vi jobbade som bärplockare!" utbrast E och skrattade. Det var lite glest mellan bären, det var det. Dom försökte dock inte försörja sig, bara få ihop till en paj. Mmmm det vore gott..... men jag åt glass igår, det får räcka som utsvävning mitt i veckan. Kanske ska baka paj till helgen? Blåbärspaj. Med vaniljsås. Mmm.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0