Jag trodde inte mina ögon

När jag skulle äta frukost i morse var brödet slut så jag fick ta fram en ny påse ur frysen - det sista?!?! Och jag bakade i förrgår.... Hmmm. Måste jag alltså baka tre gånger i veckan hädanefter? Hjälp! Nå jag köpte jäst när jag handlade efter jobbet. Och lite tunnbröd för säkerhets skull, ifall jag inte skulle ha lust att baka sen. Men det brödet kan jag stoppa i frysen för jag HAR BAKAT! Grahamsbröd igen. Det var ju så gott! Vill ni ha recept? Så klart ni får!

Matildas grahamsbröd
100 g jäst
100 g smör
5 dl mjölk
5dl vatten
2 tsk salt
2 msk socker
3 msk linfrön
2 nävar solrosfrön
1 liter grahamsmjöl
1,3 liter vetemjöl

Bakas enligt gängse metod. Gott blir det, jag lovar, jag har redan provsmakat.;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0