Pust och stånk

Rytmisk styrketräning på hotellet ikväll - fast det gick så där, blev lite yr på slutet, inte bra. Varmt som sjutton var det i lokalen, det var inte bara jag som stånkade. Men när jag skulle skriva upp mig till nästa gång så var det FULLTECKNAT på söndagar! Ända till oktober! Vilken besvikelse.... :-( Jag som skulle köpa kort, nu när jag äntligen kommit igång med träningen igen. Suck.....

Tryckte i mig en swebar direkt efter passet och mera vatten på det och sen fikade jag när jag kom hem så nu känns det bättre. Jag hade kanske ätit för lite under dagen?

Imorgon är det förresten på dagen två månader sen jag började räkna points. Mitt första delmål var 5 kg på två månader. Vill ni veta hur det gått? Jo - 4 kg har jag gått ner! Inte illa va? Jag höll inte planen men 4 kg är bättre än inget kg. För fasen, 4 kg, det är 8 smörpaket! Det är 4 liter mjölk! Det är faktiskt en hel del att släpa runt på. Och mer ska det bli. Men jag har inte bråttom (nå, det vore ju kul att vinna viktutmaningen på jobbet men vi får väl se hur det blir med det....).

NEJ, ni kommer INTE att få se nån bild på mig poserande i bikini före och efter! Däremot kan ni få se hur jag såg ut för  20 år sen MED kläder på. Och så nu.

Det är liksom mindre av mig på den gamla bilden. :) Men jag gillar ju min kropp nu med. Och jag tänker INTE bli så där smal. Tror inte det går och tror inte jag vill. Fast det vore kul att komma i den där klänningen igen, den är snygg (mamma sytt!). Däremot är det konstigt att jag inte uppfattade mig som speciellt smal då. Inte tjock heller i och för sig. Men det var då och nu är det nu. Vikten ska ner lite mer, om inte annat så för blodtryckets skull.

Imorgon är det måndag och vardagen börjar igen och med den pointsräknandet. Men det är som lättare att hålla koll på ätningen när man har vardagsrutinerna: Frukost, fikarast, lunch, fikarast och middag och så lite kvällsfika som jag INTE vill avvara. Det är så skönt att avsluta dagen med en kopp te, kanske med en hårdmacka till.

Nu är klockan mycket ser jag. Nu ska jag värma på vetevärmaren i micron och stoppa den i fotändan på sängen medans jag borstar tänderna. Tänk sen när jag får lägga mig i det svala sovrummet och stoppa ner fötterna i värmen. Det är myspys det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0