Men nu blir det ju fel!

Om Hilda Kvast ska husera här kan jag ju inte kalla bloggen "Kvasthilda - en snäll häxa". En SNÄLL häxa - inte är hon det. Inte på utsidan i alla fall. Hon är lat och sur och arg. Vresig och självisk. Varför? För att det är mycket roligare..... :) Men hon sköter om sina hushållsmedlemmar, lagar mat och pysslar om dom (fast hon skriker på dom ibland). Hon vill inte bli av med dom för vem skulle då städa och handla? Hilda? Tror inte det va!

Om jag döper om bloggen så måste jag göra en ny header. Stackars mig då. :)





Insåg en sak imorse: Jag har stulit. Men det var inte medvetet!! Kan vi kalla det för "att bli inspirerad av"?

Kolla:

Här är den upprörda Hilda.



Och här är Cecilia Torudds "Ensamma mamman".

 



Och den bilden har jag lånat förut till bloggen. För den är ju SÅ BRA! Den låg väl i bakhuvudet igår när jag ritade, kan jag tro. Och exakt lika är dom inte (väl?) så man kanske inte kan kalla det för att stjäla?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0