Husmoders röst

Jäklar! När jag var på ICA igår poppade Husmors-Häxan Hilda fram igen.

"Kolla! Man får köpa rotsaker för 49 öre/kg om man handlar andra varor för 200 kr!!"

200 kr är väl ingen konst att handla för. Hon viskade förföriskt i mitt öra:

"Kokta färska rödbetor med smör - som är så gott! Tänk rotmos! Vitkålsallad är bra mat! Lök har man alltid användning för och du gjorde ju slut på lök när du gjorde chutney, klart du måste köpa lök! Och tänk vad BILLIGT!"

Jo. Hon har ju rätt. Både nyttigt och billigt blir det. Men jag lyckades hejda hennes entusiasm och köpte bara LITE av varje. Vi har ingen jordkällare som funkar. Visserligen har vi kallskafferi men det är inte samma sak. Och i kylen ryms det inte. Det är bara billigt om man använder det man köper.

Jag antar att det är bäst att sätta igång att leta recept. Rotmos och bortsj i all ära men det måste väl finnas annat man kan göra?


Kommentarer
Postat av: Ann

Inte bara husmorshäxan viskar förföriskt. Man blir förförd av bilden på rotsakerna med. Tänk.......rotmos, mums. Och heminlagda röbetor till älgkalopsen. Glöm imte morötterna i kalopsen!

Hungrig????

2011-09-20 @ 15:31:39
Postat av: Mamma

Klokt resonerat.

2011-09-20 @ 16:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0