Födslovåndor. Men nu är det klart!

Det var inte lätt det här!!! Hilda vill komma ut men jag ska minsann inte imbilla mig att det ska gå utan besvär!

Började skissa på kafferasten men.....hur ska hon se ut? Ska hon vara smal? Tjock? Långhårig? Korthårig? Ung? Gammal?



Det sista löste jag fort: Eftersom hon faktiskt är en del av mig så blir hon naturligvis ungefär lika gammal (eller ung?) Dessutom är hon tecknad, det kanske inte är så viktigt med åldern.

Efter middagen satte jag mig ner och började kladda på allvar, hann liksom inte bli uppvärmd på rasterna: Hårfärgen blir RÖD av samma anledning som ovan, att hon är mitt alter ego, samt att det passar hennes karaktär. Rött spret. Lite småmullig. Hon blev rätt lik mig ändå till slut (fast bara till utseendet. MEST till utseendet....hoppas jag).

Tadaaa! Här är hon!



Får jag presentera Hilda Kvast, the disco dancer! (Ursäkta bildkvaliten, det är bara blyertsteckningar än så länge och jag ville få in dom på bloggen ikväll.)

Sur-Hilda....... (ja hon röker. Tror jag.)



En lite lätt upprörd Hilda...typ.



Och en överraskad.



Hilda har en katt förstås. Än har den inget namn och den kommer förmodligen att vara svart sen.



Och så klart en Puke och en Mjölkhare. (Jag vet inte varför Mjölkharen är gothic lolita, det bara blev så.....hon är väl tonåring kan jag tro).



Hilda kommer troligen att få en kompis senare som hon kan interagera med. Puke och Mjölkharen är ju hennes fosterbarn och hon kan behöva en utomstående vuxen att relatera till. Rent berättarmässigt alltså, själv anser hon att hon inte behöver nån....

Nu tänker jag göra kväll för jag är riktigt trött nu. Det tar på krafterna att föda barn.

Kommentarer
Postat av: ewa

Ser fram emot detta!

2011-09-21 @ 23:00:41
Postat av: Ann

Håller med föregående talare. Nog är Hilda ganska lik dig allt. Tycker hon har lite lika kroppshållning också. Har väl inte sett dig upprörd,men för övrigt.... katten heter ju Fräsen...

2011-09-22 @ 07:00:33
Postat av: alias Kvasthilda

Att kroppshållningen och utseendet blir likt mig kan ju bero på att det är mig jag ser varje dag i spegeln. ;)

Fräsen....ja, eller Fräs, kanske?

2011-09-22 @ 08:19:36
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Johanna Håkansson

Ha ha! Gillar Sur-Hilda bäst!

2011-09-22 @ 10:53:28
Postat av: Helena

Haha, dagens skratt! Klockrent. F-n vad duktig du är!!

2011-09-23 @ 17:10:12
URL: http://helenashopkok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0