Från hopplöshet till heavy metal.

Hoppade över boxträningen pga magont ikväll och extrem håglöshet. Jag spelade ukulele istället.

Irriterade mig på att vissa toner blir orena. Banden tar i där dom inte ska. Kan man höja strängarna tro?

Blev osäker på ett ackord och var tvungen att kolla på pianot. Stämde om ukulelen till C istället för D men det lät sämre tyckte jag och stämde tillbaka.

Kom till en låt där jag inte kunde ackorden på ukulelen och spelade den på pianot istället. Spelade en till. Och en till. Sjöng lite.

Haqvin stängde ner sitt dataspel och kom och satte sig med basen och jag tog gitarren (det är inte alla hans låtar som går i D-dur...) och så spelade vi. Hammarstrandslåten ("Country roads" för er som inte sett Allt för byn) och Metallicas "The unforgiven II". Luskade ut några ackord men inte alla så vi fick leta fram text och ackord på internet och så låten på Youtube förstås. Den får vi nog träna lite mer på tror jag. Och mitt gitarrspel behöver uppdateras.

Och håglösheten försvann, kan man tänka sig va!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0