Sommarnatt på hembygdsgården

Igår var vi på hembygdsgården. Det var "Sommarnatt". Underhållning och aktiviteter från kl 18 till kl 06. Men vi for hem vid tretiden. :)

Jag var med Forsgillet och lärde ut lite folkdans. I stora salen där fikabordet står mitt i......... Vi klämde in vår dansring i ena änden av salen och trasslade in oss i mattorna när vi snurrade. Bort med mattorna! Till slut dansade vi runt bordet istället, då gick det bättre. Jo vi fick några av besökarna att dansa. Och jag lärde Per Bervall dansa schottis, det ni! Han var väl tvungen att föregå med gott exempel kan jag tro.

Det var aktiviteter överallt. Berättarvind där bland annat Sven Wolter talade, musik på lagårdsbotten, musik ute, kollbullar, fika, släktforskning, ja det fanns mycket att välja på. Mysigt! Men.......skitväder. När jag gick ner vid åttatiden så började det åska och regnet strilade. Sen avlöste skurarna varandra under hela kvällen och natten. Synd, det hade nog kommit fler om vädret varit fint. Jag tycker ändå det går bra att vara ute så där bara man tar sig iväg och bara man har regnkläder, det var ju inte kallt.

Det var härligt att få en stor portion musik att mota bort abstinesbesvären med. ReMix har semesteruppehåll. Till efter älgjakten säger Lennart. Hm, jag tror vi får diskutera det där........

Landstrom spelade.




Bottleneck John spelade deltablues



Nu ska jag köpa mig en ny kamera. Jag får inte till dom bilder jag vill och då är det bara att göra nåt åt saken!

Kommentarer
Postat av: LD

Mjo...älgjakten slutar ju 120131 så vi får se ;)

2011-07-24 @ 11:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0