Instruktion i Westernutklädning

Man behöver inte specialdräkter om man vill klä ut sig. Det kan räcka med att rota i lådor och garderober.

Ok, nerifrån och upp:

Kängor - köpta på skopunkten för 5 år sen
Kjol - inropad på Tradera för nåt år sen
Överkjol - den, handskarna och korsetten är det enda jag gjort/köpt enkom för outfiten. Består av två delar som knyts runt midjan från varsitt håll (bra ifall midjemåttet skiftar). Jag sydde den av ett fodertyg jag hade liggande och använde ett foto från internet som förebild.
Handskar - köpta på Hobbyboden
Korsett - inropad på Tradera
Sjal - köpt från Oriflame för flera år sen
Topp - köpt på Gina Tricot för flera år sen
Halsband - köpt från Ellos för flera år sen
Benkläder - en byxunderkjol som är säkert 15 år gammal
Hårprydnad - en röd tygros med band inköpt på Kinashoppen





Och ja, jag älskar sånt här. Finns det ett yrke som heter "Maskeradkonsult"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0