Bekännelse.

Nytt år har det ju varit ett tag nu och då ska man börja ett nytt liv med träning och nyttig kost, inte sant?

Varför är man en bättre människa för att man inte äter godis? Nu ska jag erkänna en sak. Jag gillar godis. Speciellt choklad. Ibland känns det som att man ska skämmas över det. Inte äter jag fullkornspasta heller. Det smakar ju......ja, jag vet inte vad, inte pasta i alla fall. Jodå, jag försökte ett tag men jag ledsnade.

Klart man inte ska LEVA på godis. Men man kan väl erkänna att det är gott i alla fall?

Kakor, choklad, rödvin, konjak, smör, grädde - det är GOTT!! Jaaa, det tycke jag!

Avocado, havregryn, morötter, tomater, keso - det är GOTT! DET MED!


Tänk vad mycket gott det finns att äta. Tänk vad hemskt att tänka jämnt på vad man INTE ska äta. Tänk om vi bara lever en gång?

Ät, drick och var glad ty imorgon skola vi banta. Nä jag skojar bara, det ska vi inte alls.


Kommentarer
Postat av: Helena

Och dessutom börjar ju kören, det om nåt måste ju få firas va?!?

2011-01-18 @ 15:35:03
URL: http://helenashopkok.blogspot.com
Postat av: MK

Fullkornspasta smakar kams! Det konstiga är att kams är gott men inte fullkornspasta, hmmm;-)

2011-01-19 @ 07:17:52
URL: http://morma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0