Leila bakar i Frankrike

Igår började jag sy på en ängel men lessnade fort. Jag ORKADE inte. Jag gick och lade mig i TV-soffan istället.

Hamnade på programmet "Leila bakar i Frankrike". "Idag ska jag baka BARA på choklad! För jag ääälskar choklad!" kvittrar människan i TV-rutan. Vilken sympatisk människa, tänkte jag. Choklad...♥ :-))

Jag var tvungen att ropa på 13-åringen som satt uppe och spelade på datorn:

-"Leila ska baka bara på choklad!!"
- "Eeeh, vänta, jag måste gå ur spelet här!!"

Sen kom han rännande ner för trappen. Han är MIN son. Choklad.♥ :-))

Varm chokladfondant med kardemumma. Semifreddo med smak av romerska bågar. Chocolate swirl cheesecake. Mums. Skulle inte jag gå ner i vikt? Jodå, jag har en plan, ser ni. Jag äter ju lördagsgodis. Men vad sägs om att skippa smågodiset och göra semifreddo istället?

Chokladfondant.



Vill ni också baka så finns recepten här: http://www.recept.nu/1.320601/2011/06/07/leila_bakar_i_frankrike

Såg att det var avsnitt nr 10 jag kom in på. Uj vad jag har missat. Men alla programmen ligger på TV4 play. Ja då vet jag vad jag ska göra på kvällarna ett tag framöver. :)


Kommentarer
Postat av: monica

Jag bara Älskar din bloog du är en sån härlig person och skriver så underbart bra..

Jag Älskar också Chocklad i massor :))

sen att jag inte tål den är en annan femma hahahhi..

Hare gott min Vänn..

Kramar m.

2011-08-26 @ 09:33:25
URL: http://monicapaslottet.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Men Monica, vad glad jag blir! Ibland känns det som om ingen läser eftersom dom flesta kommenterar på Facebook istället.:)

2011-08-26 @ 13:09:19
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0