Skaka rumpa 2.0

Ikväll jag har provat Zumba. Inte i nån offentlig form utan helt privat. Och jag tyckte innan att jag nog är rätt bra på att lära mig dansa. Men det här var inte lätt! Och fort gick det! Men jäklar så kul det var, inte bara för att man gjorde fel utan för att man faktiskt GJORDE RÄTT ibland!

Man skulle ju både kliva, vicka på bäckenet och röra armarna - samtidigt! Inte gick det heller! Benen gick väl skapligt och kanske armarna. Men det på mitten då?

Nu var det första gången så visst, har man gjort samma danser några gånger så sitter kanske stegen bättre och då kan man lägga till det andra. Kanske.

Det var kul i alla fall. Och svettigt. Och det,mina vänner, är alldeles precis vad jag tycker träning ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0