Gröna jackan

Jag hann ner på klädaffären igår innan dom stängde (fem minuters marginal). Provade jackan och den satt ganska bra, dock var den en aning trång över höften..... suck. Ska jag köpa en jacka så dyr jacka vill jag gärna att den passar bra, inte ganska bra. Den är ju smidig och rätt töjbar men ändå. En del köper kläder som är för små för att sporra sig själva att gå ner i vikt men det vill inte jag. Jag vill använda mina kläder NU! Och jag vill inte gå ner i vikt heller....

Kjell sa att softshell (soft-kjell?) är det bästa man kan ha, det är lika smidigt som en tröja fast det är en jacka. Vind och vattentätt är det. Dock var det inga tejpade sömmar på jackan så om man lägger sig i badkaret med den så tar den nog in vatten (jo, han sa så, haha!).

Jaha, så vad gör man? Köper jackan? Bantar? Kollar efter annan jacka? Det var ju färgen jag föll för, den är så fiiin.....
Jag gav tillbaka jackan och sa att jag funderar på saken och kommer in på lördag. Det fanns bara två jackor kvar i den färgen varav en i min storlek. Men är den borta på lördag så var det väl inte meningen då. Det måste väl finnas fler gröna softshelljackor här i världen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0